لوفت‌هانزا می‌گوید تگ‌های هوایی اپل بار دیگر در چمدان‌های چک شده مجاز هستند

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا روز چهارشنبه اعلام کرد که اپل AirTag و سایر دستگاه‌های ردیابی بلوتوث بار دیگر مجاز به ورود چمدان‌های تحویل‌شده هستند.

این شرکت هواپیمایی گفت: «مقامات هوانوردی آلمان (Luftfahrt-Bundesamt) امروز تأیید کردند که ارزیابی خطر ما را به اشتراک می‌گذارند که دستگاه‌های ردیابی با باتری بسیار کم و قدرت انتقال در چمدان‌های چک شده خطری برای ایمنی ایجاد نمی‌کنند. با این وجود این دستگاه ها در پروازهای لوفت هانزا مجاز هستند.

این شرکت هواپیمایی پس از اینکه به مسافران گفته بود به دلیل دستورالعمل‌های بین‌المللی برای وسایل الکترونیکی شخصی باید ردیاب‌های چمدان‌های انبار شده در انبارهای بار را غیرفعال کنند، طوفانی از سردرگمی و انتقاد به راه انداخته بود.

اپل روز سه‌شنبه این تفسیر را رد کرد و گفت که ردیاب‌هایش با تمام مقررات ایمنی خطوط هوایی مطابقت دارند.

در ایالات متحده، این امر توسط اداره هوانوردی فدرال و اداره امنیت حمل و نقل تایید شد. آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا گفت که مقررات آن “به خودی خود ردیاب ها را ممنوع یا اجازه نمی دهد”، اما اپراتورها حق دارند تعیین کنند که کدام دستگاه ها برای استفاده در پرواز ایمن هستند.

به نظر می رسد لوفت هانزا از مقامات هوانوردی آلمان مشاوره خواسته است. مارتین لوتکه، سخنگوی این شرکت هواپیمایی، روز چهارشنبه گفت که هیچ اظهارنظر بیشتری در مورد بیانیه این شرکت ندارد. اولین بار در توییتر منتشر شد.

زمانی که گزارش‌هایی در رسانه‌های خبری آلمان مبنی بر ممنوعیت این دستگاه‌ها منتشر شد، خط مشی لوفت‌هانزا مورد انتقاد قرار گرفت، در میان این گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه این شرکت هواپیمایی از گزارش‌هایی مبنی بر استفاده مسافران از این دستگاه‌ها برای یافتن چمدان‌های گمشده‌اش خجالت زده شده است.

لوفت هانزا داشت یکشنبه تایید شد در توییتر با استناد به دستورالعمل‌های سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی برای کالاهای خطرناک و همچنین «عملکرد انتقال» ردیاب‌ها، معتقد است که ردیاب‌ها باید در چمدان‌های چک شده در پروازهایش غیرفعال شوند. خاموش کردن ردیاب ها آنها را بی فایده می کند.

روز سه‌شنبه سعی کرد موضع خود را با آقای. لوتکه گفت که شرکت هواپیمایی این دستگاه ها را ممنوع نکرده و معتقد است که آنها ایمن هستند، اما “این بر عهده مقامات است که مقررات را تطبیق دهند، که در حال حاضر استفاده از این دستگاه ها را برای مسافران خطوط هوایی در چمدان های چک شده محدود می کند.”

تنظیم کننده ها در ایالات متحده گفته اند که ردیاب هایی که از فناوری بلوتوث استفاده می کنند و با تجهیزات ارتباطی هواپیما تداخلی ندارند، مجاز به حمل بار یا چمدان های چک شده هستند. بسیاری از شرکت‌های دیگر ردیاب‌های مشابه را می‌فروشند، از جمله Tile که در بین کاربران گوشی‌های اندرویدی محبوب است.

اپل در بیانیه خود اعلام کرد که AirTag ها “با مقررات ایمنی مسافرت های هوایی بین المللی برای چمدان های دستی و چک شده مطابقت دارند.”

این دستگاه‌ها از بلوتوث کم انرژی استفاده می‌کنند، همان فناوری که معمولاً توسط هدفون‌های بی‌سیم استفاده می‌شود، که در پروازها مجاز است. آنها با به اشتراک گذاشتن آخرین مکان خود از طریق یک سیگنال امن به دستگاه های اپل در نزدیکی ردیابی می شوند.

اپل گفت که ICAO استانداردهای خاصی برای دستگاه های ردیابی محموله ندارد و تعریف آن از دستگاه های الکترونیکی مصرف کننده شخصی بر روی دستگاه های بزرگتر از جمله تلفن، دوربین و لپ تاپ متمرکز شده است. اینها معمولا باتری های لیتیومی بزرگتری دارند.

خود سازمان هواپیمایی روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک تنظیم‌کننده نیست و «نقش نظارتی» بر خطوط هوایی ندارد. در عوض، دستورالعمل‌های آن در مورد آنچه که مسافران ممکن است انجام دهند یا ممکن است انجام ندهند، و توصیه‌های مشابه از سوی گروه تجارت بین‌الملل، به دست تنظیم‌کننده‌ها و خطوط هوایی که خط‌مشی را تعیین می‌کنند، می‌رسد.

اپل گفت AirTag ها از باتری های سکه ای CR2032 استفاده می کنند که معمولا در ساعت ها و جا کلیدی استفاده می شود. اپل گفت که این باتری ها برای تمام چمدان ها توسط اداره هوانوردی فدرال، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا و انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، یک گروه تجاری خطوط هوایی تایید شده اند.

یک توصیه FAA از سال 2017 به دستگاه ها اجازه می دهد تا از ارتباطات بی سیم کم مصرف مانند بلوتوث در هواپیماهای ایالات متحده استفاده کنند. در بیانیه ای در روز دوشنبه، اداره امنیت حمل و نقل نظر اپل را تأیید کرد که “دستگاه های ردیابی هم در چمدان های دستی و هم در چمدان های چک شده مجاز هستند.”

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما