ناتیلوس پاتک فیلیپ به طلای سفید تبدیل شد

پس از سال ها گمانه زنی در میان مجموعه داران ساعت، Patek Philippe در اکتبر. 18 جدیدترین تکرار از ساعت مچی بسیار محبوب خود Nautilus را معرفی کرد. و اگرچه افرادی که با این برند آشنایی ندارند ممکن است به سختی مدل را از مدل قبلی خود تشخیص دهند، Nautilus جدید دارای یک تفاوت اساسی است: قاب و دستبند طلای سفید 18 عیار مجلل.

فقط ممکن است اینترنت ساعتی را خراب کند.

طلای سفید Ref. 5811/1G-001 جانشین Ref. 5711/1A، ناتیلوس از جنس استیل ضد زنگ با صفحه مشکی-آبی که یکی از پرطرفدارترین ساعت های مچی جهان بوده است. 5711 که در سال 2006 معرفی شد و در سال 2021 متوقف شد، هنوز هم تقریباً سه برابر ارزش خرده فروشی 33710 دلاری خود به فروش می رسد که از قیمت 180،000 دلار در اوایل سال جاری کاهش یافته است. (پاتک شماره گیری سبز رنگ 5711 را در آوریل 2021 به عنوان یک سری نهایی غافلگیرکننده از این مدل معرفی کرد، قبل از اینکه در آن سال به طور رسمی آن را متوقف کند. نسخه با قیمت 34890 دلار به فروش می رسد و اکنون در کانال های ثانویه بیش از 400000 دلار به فروش می رسد.)

تیری استرن، رئیس پاتک، در یک تماس ویدیویی اخیر از مقر این شرکت در ژنو، گفت: اما وقتی صحبت از ناوتیلوس های فولادی می شود، «ما به اندازه کافی ساخته شدیم».

این تصمیم نزدیک به 50 سال سنت ساعت سازی را زیر پا گذاشت. ناتیلوس فولادی اصلی که در سال 1976 با نام Ref معرفی شد. 3700/1A، کار طراح مشهور جرالد جنتا بود که از سوراخ‌های یک کشتی کلاسیک اقیانوس‌پیما الهام گرفت، که در قاب بالشتکی شکل و گوش‌های متمایز در ساعت 3 و 9 دیده می‌شد و هدف آن تداعی کننده بود. لولا به پنجره کشتی

زمانی که این مدل معرفی شد، این مدل در میان تعداد انگشت شماری از ساعت‌های لوکس قرار داشت که در فولاد محصور شده بودند، فلزی معمولی که عموماً برای ساخت و ساز ساختمان مناسب‌تر از لوازم جانبی لوکس در نظر گرفته می‌شود، واقعیتی که این برند با تبلیغاتی که اعلام می‌کرد: «یکی از گران‌ترین ساعت‌های دنیاست. ساعت ها از فولاد ساخته شده اند.»

بعد از فروش میلیون‌ها دلاری، این برند در حال تغییر موقعیت Nautilus به عنوان یک ساعت معتبرتر است، با برچسب قیمتی که مطابقت دارد: Ref. 5811 – در یک کیس 41 میلی‌متری (ناتیلوس‌های قبلی 40 میلی‌متر بودند) و با صفحه‌ی آفتابی آبی که دور لبه آن به رنگ مشکی محو می‌شود – 59000 فرانک سوئیس و در ایالات متحده 69785 دلار قیمت دارد.

آقای. استرن گفت تصمیم او برای حرکت از فولاد، حداقل برای ناتیلوس، برای تضمین موفقیت بلندمدت پتک فیلیپ بود.

همیشه به این برمی گردد: چند ساعت می توانم در سال انجام دهم؟ او گفت. در Patek، 66000 حداکثر است. من نمی خواهم کیفیت ساعت هایم را به خطر بیندازم. من باید پتک فیلیپ را حفظ کنم و فروش طلا بخشی از حفظ برند است.

او همچنین ابراز تمایل کرد که از مجموعه ساعت‌های ورزشی فولادی، از جمله Rolex Daytona و Audemars Piguet Royal Oak که در پنج سال گذشته یا بیشتر هژمونی خود را بر صنعت ساعت حفظ کرده‌اند، کناره‌گیری کند.

“بسیاری از برندها فولاد را تحت فشار قرار داده اند زیرا فروش آن آسان تر است.” استرن با اشاره به قیمت های پایین تر ساعت های فولادی گفت.

او ادامه داد: «اما برندهای بزرگ دیگر موجودی ندارند. « مغازه ها خالی است. کسب و کار در حال بازگشت است. دلیلی وجود ندارد که امروز فقط ساعت های فولادی را بفروشید.»

او با اشاره به مجموعه‌ای که Patek در سال 1997 معرفی شد، افزود: «ما برای ساعت‌های اسپرت، عمدتاً Aquanaut از فولاد استفاده می‌کنیم. اما ساختن فقط استیل برای من خطرناک و بسیار آسان است.»

در مورد یک کم بیان صحبت کنید. از حدود سال 2017، با گرم شدن بازار جهانی ساعت، تقاضا برای Ref. 5711 اوج گرفت; لیست انتظار 10 ساله بود. به نظر می رسید که پدیده تماشای جام در دسامبر گذشته، زمانی که Patek Philippe یک Ref را معرفی کرد، به اوج خود رسید. 5711 نسخه محدود از 170 قطعه با صفحه آبی تیفانی و شرکت که منحصراً برای خرده‌فروشی شهر نیویورک ساخته شده است. یکی از آنها در حراجی اواخر همان ماه به قیمت 6.5 میلیون دلار فروخته شد.

آقای. استرن در مورد بیزاری خود از دیوانگی حدس و گمان که در سال های اخیر بر ناتیلوس سایه افکنده است، صحبت کرده است. او گفت که این برند سالانه حدود 200 قطعه، انواع مدل های این برند را از بازار ثانویه خریداری می کند تا بررسی کند که از کجا می آیند. اگر در ابتدا توسط خرده فروشان مجاز فروخته می شدند و آقای. استرن از توضیحات خرده فروشان در مورد اینکه چرا آنها به فروش مجدد رسیده اند راضی نیست، او گفت: “تحریم وجود دارد.”

سخنگوی پاتک فیلیپ گفت: Ref جدید. 5811 بلافاصله پس از معرفی به 371 نقطه فروش جهانی ساعت‌ساز می‌رسد.

اما آقای استرن اذعان داشت که وقتی نوبت به خرید یکی از ناتیلوس‌های جدید می‌رسد، تصمیم از دست او خارج است – قطعات مورد تقاضا اغلب به مشتریان مورد علاقه خرده‌فروشان می‌رسند.

آقای “قطعات کافی برای همه وجود نخواهد داشت.” استرن گفت. “اما من را سرزنش نکنید – خرده فروشان را سرزنش کنید.”

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما