از طریق آموزش با «میراث نژادپرستی» برده‌داری مبارزه کنید گوترش

او گفت که تاریخ برده داری تاریخ رنج و بربریت است که بشریت را در بدترین حالت خود نشان می دهد.

“اما این همچنین یک تاریخ است شجاعت الهام بخش که انسان‌ها را در بهترین حالت خود نشان می‌دهد – از افراد برده‌شده شروع می‌شود که در برابر شانس های غیرممکن قیام کرد و تسری به لغو شدگانی که علیه این جنایت فجیع سخن گفت،” او اضافه کرد.

یک “شرکت شیطانی”

برای بیش از 400 سال، بیش از 13 میلیون آفریقایی از طریق اقیانوس اطلس قاچاق می شدند، چیزی که دبیر کل آن را “شرکت شیطانی بردگی” نامید.

مردان، زنان و کودکان «از خانواده‌ها و وطن‌هایشان جدا شدند – جوامعشان از هم پاشید، بدن‌هایشان کالایی شد، انسانیتشان انکار شد».

یادبود برده داری در شهر استون، زنگبار، جمهوری متحد تانزانیا.  عکس: اسراء حمد

یادبود برده داری در شهر استون، زنگبار، جمهوری متحد تانزانیا. عکس: اسراء حمد

یک میراث غم انگیز

«میراث تجارت برده در اقیانوس اطلس تا به امروز ما را آزار می دهد. ما می توانیم خط مستقیمی از قرن ها استثمار استعماری ترسیم کنیم به نابرابری های اجتماعی و اقتصادی امروزاو گفت.

و ما می‌توانیم عبارات نژادپرستانه‌ای را که برای توجیه غیرانسانی بودن تجارت برده در جهان رایج شده است، بشناسیم. نفرت برتری طلبان سفیدپوست که دوباره احیا می شود.»

آقای. گوترش تاکید کرد که مبارزه با میراث نژادپرستی بردگی بر عهده همه است. “سلاح قدرتمند” آموزش – موضوع بزرگداشت امسال.

علیه نژادپرستی متحد شوید

او گفت که آموزش تاریخ برده داری می تواند “به محافظت در برابر شرورترین انگیزه های بشریت کمک کند.”

ما با مطالعه مفروضات و باورهایی که باعث شکوفایی این عمل برای قرن‌ها شد، نقاب از نژادپرستی زمان خودمان را بپوشانیم،” او اضافه کرد. و با احترام به قربانیان برده داری، مقداری حیثیت را به کسانی که بی رحمانه از آنها سلب شده اند، باز می گردانیم.”

دبیرکل سازمان ملل متحد از مردم در همه جا خواست تا «در برابر نژادپرستی متحد بایستند و با هم جهانی بسازیم که در آن همه و همه جا بتوانند زندگی کنند. آزادی، کرامت و حقوق بشر

رویدادهای یادبود سازمان ملل

سازمان ملل متحد مجموعه ای از رویدادها را برای بزرگداشت روز جهانی ترتیب داده است.

روز دوشنبه، مجمع عمومی سازمان ملل نشستی را برگزار خواهد کرد که در آن فیلسوف و روزنامه نگار برزیلی، پروفسور جامیلا ریبیرو، سخنرانی اصلی را ارائه خواهد کرد.

ام‌اس. ریبیرو از قدرت آموزش برای مبارزه با تبعیض علیه آفریقایی- برزیلی ها استفاده کرده است، از جمله از طریق کتاب پرفروش خود با عنوان “راهنمای کوچک ضد نژادپرستی” و حساب اینستاگرام خود که بیش از یک میلیون دنبال کننده را جذب کرده است.

تیلور کسیدی، دانشجوی دانشگاه آمریکایی، که به عنوان یکی از 10 صدای برتر 2020 TikTok شناخته شده است، سخنرانی جوانان را ارائه خواهد کرد. ام‌اس. کسیدی دو میلیون دنبال کننده خود را با ویدیوهای نشاط آور در مورد تاریخ سیاه پوستان قدرت می دهد.

روز پنج شنبه، برایان استیونسون، بنیانگذار و مدیر اجرایی Equal Justice Initiative – یک سازمان غیرانتفاعی که برای پایان دادن به حبس های گسترده در ایالات متحده کار می کند – سخنران برجسته و شرکت کننده در یک میزگرد خواهد بود که تلاش های موزه ها برای درج صداها را برجسته می کند. از مردم آفریقایی تبار و برخورد با گذشته استعماری.

از دیگر اعضای میزگرد می‌توان به مدیر کل موزه رایکز در هلند، تاکو دیبیتس، و رئیس بخش تاریخ آن، ولیکا اسمولدرز اشاره کرد.

بزرگداشت سال 2023 در اواخر فوریه با افتتاح یک نمایشگاه تعاملی با عنوان آغاز شد. برده داری: ده داستان واقعی برده داری استعماری هلند، موزه ای که در آمستردام قرار دارد به سازمان ملل آورده است.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما